Mina bästa fetaostbiffar

1kommentarer

Jag vill dela med mig ett utav mina favoritrecept. Dessa fetaostbiffar är riktigt enkla att göra och så är dem helt ljuvliga. Tyvärr följer jag inga mått men jag ska göra mitt bästa i att försöka guida er till att göra denna vardagslyxen!

Fetaostbiffar
Ca 500g blandfärs
Ca ½ pkt fetaost
1 ägg
Färsk eller frusen persilja
Vitlök
Olivolja
Salt & peppar
Smör att steka i


Smula sönder fetaosten i en liten skål, strö över rejält med persilja, pressa ca 2 vitlöksklyftor och häll över rikligt med olivolja. Rör om och låt det stå och dra sig i minst 10 min. Blanda färsen i en annan skål med 1 ägg och häll över salt och peppar. Tillsist blanda fetaoströran i färsen. Tryck till mitten på biffarna så får de en fin form när de steks och försök att låta dem ligga ordentligt en gång på varje sida istället för att vända på dem hundra gånger.

Smaklig spis, gott kylskåp!


1 kommentarer

Victoria Eklund

07 Apr 2011 18:56

Sv: tack så mycket! jag köpte den på Primark i london:)

kram

Kommentera

Publiceras ej