HIT is the SHIT

0kommentarer






Friskis tuffaste pass, HIT. Provades ikväll. Det är det här jag vill vara bra på. Givetvis vill jag vara bland de starkaste på styrkepassen och den mest uthålligaste på konditionspassen. Men detta, detta vill jag vara riktigt jävla bra på.

Påminner om Crossfit, fast just detta passet var betydligt mer tuffare än de andra Crossfitpassen jag varit på, så det inte fanns någon klen övning med.
"Sportuppvärmning" med bl.a. ruscher.
4 olika stationer, med 3 övningar på varje station, som ska loopas såfort man kan med en fortsatt bra teknik.
Avslut med tävling som pushar en mer än vad man tror är möjligt.

Den här typen av träning, då man kombinerar både styrka och kondition kan ta en bortom alla tänkbara gränser. Träning som är så tuff att under minutens vila kan man omöjligt hinna hämta andan. Idag. Men om några gånger ska även denna utmaningen vara avklarad. Det är detta jag går i gång på, detta som gör att jag känner mig så jäkla levande, så fantastisk hoppfull och lycklig. Det är detta jag älskar.


Såhär beskriver friskis det:

"Detta är vår tuffaste träning. HIT är ett pass med hög intensitet rakt igenom och där du känner igen moment både från klassik fysträning till hårda intervallpass. Alla dina fysiska kvaliteter utmanas, med betoning på uthållighet inom styrka och kondition, spänst, explosivitet och snabbhet. HIT är rejält tuff träning, men du tävlar mot dig själv och du har gruppen och ledaren som stöd. Du ska vara tränad, van att jobba med redskap och gilla att utmana dina gränser."

Kommentera

Publiceras ej