Frånvarande

1kommentarer



Gick över en mil idag. Det var precis vad jag behövde. Men det räckte inte. Det är mycket som händer nu. De dåliga nyheterna tycks aldrig ta slut. Försöker tänka positivt och ta med mig vad jag läste i veckans peptalk med Olof Röhlander:

Även när jag är sjuk finns det mycket som är friskt. När jag har ont är det inte överallt. När jag har motgångar gäller det bara det området, mycket annat fungerar mer än bra. Res dig upp, skaka bort dammet från axlarna och gå vidare.

Jag förstorar inte upp mina problem, jag ser dem som tillfälliga gupp i vägen. Jag ser dem för vad de är, men inte mer än så. Väx med uppgiften.


Jag vill lyfta upp, inte bryta ned. Jag vill skapa, inte förstöra. Tro, inte tvivla. Det är upp till mig. Var en ledare.


Även i mörkrets dal finns en strimma ljus. Det finns alltid något hål i molnen. Det finns något läkande i varje tår. Var den klippa andra kan luta sig mot.


Dessvärre är det svårt att ta sig igenom sorg när det är någon annan som bär den största sorgen.

1 kommentarer

Daria

24 Feb 2012 23:06

Kärlek i mängder <3

Kommentera

Publiceras ej