Spänningshuvudvärk

0kommentarer

Jag vet inte om det är för att jag lämnade blod igår eller om det är för att min sambo gick runt och snorade hela kvällen men jag känner mig onekligen sliten idag! Har pluggat och vilat mellan varven här. 3 föreläsningar och två powernaps är avklarade. Försöker stärka mig inför jobb ikväll, men det går sådär.

Spänningshuvudvärken är tillbaka, som alltid när nacken drar igång och krånglar. Trodde att min grundstyrka skulle hålla mig på topp denna gången men vården är sannerligen inget yrke för mig. Om man tänker på hur kroppen tar stryk, annars är det helt rätt. Det finns inget bättre än att arbeta med människor.

Så en månad med huvudvärk börjar verkligen ta ut sin rätt och jag börjar känna mig sliten. En månad är visserligen ingenting om jag ska jämföra med dem åren jag gick med huvudvärk förr. Men man blir bortskämd när man inte haft den på ett tag. Så nu är jag här igen, då vardagen gör ont på ett eller annat sätt. När simpla saker som att tömma en diskmaskin är ren och skär smärta.

Men så blir det ju alltid bättre. Och för övrigt så mår jag ju ganska bra.

Kommentera

Publiceras ej