Oopsies

0kommentarer

När hungern sätter igång och kylskåpet nästan ekar tomt är det bara en sak som gäller. Google!
Med mina ägg och min philadelphiaost kom jag långt. Så långt som till "bröd". Kan dock ej säga att detta är något favoritrecept för jag kan nästan svära på att jag bara åt luft. Men med ett tjockt lager philadelphiaost (blev inte alls kaka på kaka) blev det iaf en liten uns av tuggmotstånd. Dessutom var de så löjligt enkla att göra!


Oopsies
Ca 6 st.

Ingredienser
3 ägg
100 gram philadelphiaost
Lite salt.
Ev. lite bakpulver.

Gör så här
Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur. Vispa gulorna i en annan bunke tillsammans med philadelphiaosten och (Ev. lite bakpulver). Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget, blanda försiktigt! (Detta för att man vill bibehålla luften i smeten) Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper och grädda i ugnen på 150 grader i 25 minuter!

Kommentera

Publiceras ej