Favorit i repris: Bättre och sämre mat

1kommentarer

Sämre/ bättre

Margariner, lätta, becel etc / Smör, Bregott, kokosfett

Matolja, solrosolja, palmolja / Olivolja, rapsolja

Mildas sortiment - grädde/creme fraiche / Skånemejeriers grädde/creme fraiche

Pasta, couscous, bulgur, ris / Quinoa, råris, potatis (ännu bättre; kål, lök, rotfrukter)

Läsk, saft, juice(endast till frukost) / Vatten (gärna med citron)

Bröd, knäckebröd, flingor / Ägg, fil, naturell yoghurt, kesella, havregrynsgröt

Godis, kakor, glass / Nötter, bär, frukt

Bönor, linser, majs/ Grönsaker

1 kommentarer

Alice

12 Feb 2013 17:23

Hej! Tycker din blogg är givande och inspirerande men jag har en liten fråga. Äter du inte flingor till frukost? Isåfall vilken sort? :)

Svar: Nej jag brukar inte äta flingor. Vill jag ha något till när jag äter fil brukar jag blanda nötter och frön. Vill man äta flingor rekommenderar jag att man letar efter flingor med havre i och så lite vete som möjligt. Absolut inte majsbaserade flingor som cornflakes.
Sara - Hälsocoach

Kommentera

Publiceras ej