D-vitamin

2kommentarer

 
Ett av kosttillskotten jag nästan alltid äter (förutom soliga sommardagar) är D-vitamin.
 
Kostdoktorn har skrivit bra fakta om D-vitamin som jag rekommenderar er att läsa.
 
Jag äter dessa och handlar det på shoppings4net.se
 
 
Idag kom det ut att detta märket innehåller högre dos än vad de säger att den gör, nästan det dubbla. Vilket absolut inte är okej. Nu äter jag redan dessa var eller varannan dag och får inte i mig för högt intag. Kommer fortsätta äta dessa varannan, var tredje dag tills dem är slut. Sen blir det ut på marknaden igen för att försöka hitta ett prisvärt vitamin att lita på, om det går. Self har sjunkit i mina ögon.
 
Läs gärna vad kostdoktorn skriver och artikeln i DN och testfakta.
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Malin

19 Jan 2013 16:37

https://hd.se/inrikes/2013/01/19/for-starka-d-vitaminpiller/

Svar: Såg artikeln precis! Illa! Det blir att hitta ett nytt märke när burken är slut och minska lite på dosen.
Sara - Hälsocoach

Malin

19 Jan 2013 16:41

ja det gör ju jag med efter tips av coachen ;) När jag kommer ihåg det alltså...

Kommentera

Publiceras ej