Rekommenderar: How to green the desert and reverse climate change

0kommentarer

 
 
Det är ingen hemlighet att ju smartare människan blir desto mer skada gör vi. Enligt min uppfattning, om en del saker.
 
Ta kosten. Se på skiten som världen sprider att vi ska äta. Se på Sverige och vårat Livsmedelsverk. Blir människor friskare sen dem "nya" kostråden kom ut? "Ät bröd till varje måltid", "Ät fettsnålt", "Margarin är bra". Jag säger nya trots att dem har 30 år på nacken. För det är precis vad dem är. Nya. Gå tillbaka och titta på vad människan har ätit i alla andra år vi funnits på jorden. Naturlig mat, i dess naturliga form. Varför ska vi göra det så jäkla komplicerat?
 
Här är en färsk artikel från min lärare från Hälsocoachutbildningen - Stenålderskostens fördelar
 
Kan det vara så att det är samma sak med hur vi behandlar vår jord? Om vi går tillbaka till det naturliga, så som det är skapat att vara. Om våra gräsbetande djur faktiskt får äta gräs och inte matas med spannmål? Vad händer då? Om vi satsar på ekologiskt och kvalité? Vad händer om vi behandlar djur med respekt? Var det bättre förr? När det fanns små gårdar, där djuren togs hand om av människor och inte av robotar. Då man arbetade av kärlek och faktiskt fick en betalning man kunde överleva på? Vad vet jag.
 
Jag rekommenderar denna videon. Se den. Kanske är det så enkelt. Kanske inte. I vilket fall som helst, så är det en underbar känsla att få känna lite hopp.
 

Kommentera

Publiceras ej